Kommigraphics always works
closely with you at every step of a
well structured procedure of brand
design, so that your views are.

Responsabilitat Social Corporativa 2019

10.1

Criteris per l’elaboració d’aquest informe

EMATSA ha tingut en compte els següents principis per l’elaboració d’aquesta memòria de sostenibilitat:

• Vinculació i participació amb el grups d’interès. L’informe explica la relació que Ematsa manté amb el seu entorn, que en molts casos ve de lluny. Hi ha un especial interès en mostrar sensibilitat envers l’acompliment de les expectatives de les parts interessades; així com la voluntat de la companyia per treballar per millorar la percepció que té la comunitat dels seus serveis. L’encert en la millora de la imatge d’Ematsa contempla un ampli ventall de factors, inclús comparar del mètode i el format d’elaboració d’aquesta memòria amb el model d’altres empreses dedicades a la gestió del cicle integral de l’aigua.
Des de juny de 2016 Ematsa manté un procediment intern sobre la gestió de grups d’interès que descriu l’estratègia d’interacció i estableix una metodologia per fer seguiment de com evoluciona la relació amb ells. La identificació de les parts interessades inclou segmentació i priorització. Aquest procés periòdic es tanca dissenyant una estratègia de diàleg i comunicació prou eficaç per permetre’n conèixer les necessitats i expectatives, així com la seva particular percepció del seu acompliment.

• Context de sostenibilitat. Aquesta memòria de sostenibilitat ofereix una visió panoràmica de l’activitat d’EMATSA en el seu afany de perdurar en el temps i d’integrar-se en el territori que ocupa i la comunitat de la qual forma part. L’informe conté fonamentalment dades emmarcades en l’exercici 2019. No obstant, en alguns casos apareixen també dades d’exercicis anteriors per mostrar tendències, compromisos i reptes de futur que permeten mostrar el compromís amb la millora contínua.

• Anàlisi de la materialitat. Aquest informe està concebut per explicar el que en resulta del vincle entre EMATSA i els seus agents d’interès. El que anomenem materialitat (temes materials) la formen els impactes econòmics, socials i ambientals, resultat inevitable de l’activitat de la companyia. A l’Annex 2 s’hi mostra com el Comitè de Gestió de la Ètica i la Responsabilitat Social Corporativa, lidera i coordina l’anàlisi d’aquests impactes que permet una identificació, classificació i posterior priorització de les temes materials més significatius.

• Nivell d’exhaustivitat. En tot moment s’intenta equilibrar el volum de dades i detall per evidenciar el grau d’acompliment amb els objectius de l’empresa, però al mateix temps mantenint prou simplicitat i claredat en el seu contingut com per garantir que el document sigui una veritable eina transversal de comunicació útil, eficaç i entenedora per qualsevol persona que la consulti.