Kommigraphics always works
closely with you at every step of a
well structured procedure of brand
design, so that your views are.

Responsabilitat Social Corporativa 2019

10.2

A.2 Identificació d’aspectes materials i la seva cobertura

Seguint la línia dels dos últims informes, aquesta sisena edició de la Memòria de Responsabilitat Social ha estat concebuda també d’acord al model Global Reporting Initiative, versió Estandars 2016.

En una primera fase, el Comitè de Gestió de l’Ètica i la Responsabilitat Social Corporativa ha revisat la llista de grups d’interès identificats, tenint en compte les dades i l’experiència acumulades pels seus membres durant l’exercici 2019. Aquesta compilació d’informació és absolutament necessària per poder omplir de contingut aquest informe.

Es consideren grups d’interès o parts interessades tota persona, col·lectiu, entitat o organisme sobre el qual l’activitat d’Ematsa hi pugui tenir un impacte social, econòmic o ambiental i de la mateixa manera, quan l’activitat d’aquest grup d’interès pugui influir en els objectius que Ematsa té establerts. En la identificació i anàlisi dels grups d’interès s’hi tenen en compte les seves expectatives, les seves necessitats així com la repercussió recíproca de la seva activitat amb la d’Ematsa.

Del vincle d’Ematsa amb els seus grups d’interès, se n’han identificat també les materialitats o els temes materials que es recullen al punt 3.7 d’aquest informe. S’entén per materialitats aquells assumptes o aspectes que vinculen més significativament cadascun del grups d’interès amb Ematsa, en el marc de la seva relació i interacció.

Les materialitats que Ematsa ha identificat amb els seus grups d’interès són les especificades a la següent taula. Posteriorment, se n’ha fet una relació d’equivalència amb els continguts i indicadors que apareixen a les guies de l’Estàndard 2016 de GRI.

Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Empleats
· Comunitat de serveis
· Clients aigua potable
· Administracions reguladores
· Proveïdors
· Ciutadania


"


Ematsa· Socis
· Empleats
· Comunitat de serveis
· Clients
· Ciutadania
· Proveïdors
· GRI: 307 Mecanismes de reclamació en matèria ambiental.
· GRI: 416 Comunicacions de mercadotècnia.
· GRI: 417 Mecanismes de reclamació per impacte social.
· GRI: 407 Relacions entre treballadors i la Direcció.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· EmpleatsEmatsa· Treballadors· GRI: 407 Llibertat sindical i la negociació col.lectiva.
Mecanismes de reclamació sobre les pràctiques laborals.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· EmpleatsEmatsa· Treballadors
· Administracions
· Proveïdors
· GRI: 402 Mecanismes de reclamació sobre les pràctiques laborals.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Socis
· Comunitat de serveis
· Clients aigua potable
· Clients no d'aigua potable
· Organismes d'acreditació, certificació i homologació
Ematsa· Clients
· Ciutadania
· GRI: 414 Avaluació social dels proveïdors.
Comunicacions de mercadotècnia.
Salut i seguretat del clients.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Empleats
· Associacions
· Ciutadania.
· Ens benèfiques d’atribucions dineràries
· Gremi instal·ladors
Ematsa· Treballadors· GRI: 401 Llocs de treball.
· GRI: 406 Igualtat de retribució entre homes i dones.
· GRI: 404 Formació i capacitació.
· GRI: 406 No discriminació.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· EmpleatsEmatsa· Treballadors
· Administracions
· Proveïdors
· GRI: 405 No discriminació. Igualtat de retribució entre homes i dones.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Administracions reguladores
· Empleats
· Ciutadania
· Associacions
· Ajuntaments per on passa la Mina de l’Arquebisbe
Ematsa· Comunitat local
· Comunitat de serveis
· GRI: 413 Comunitats locals.
· GRI: 419 Compliment regulatori.
Mecanismes de reclamació per impacte social.
· GRI: 417 Política pública.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Socis.
· Ens benèfiques d’atribucions dineràries.
Ematsa· Treballadors
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Socis
· Comunitat del serveis
· Administracions reguladores
· Clients d’aigua potable
· Clients no d’aigua potable
Ematsa· Ciutadania
· Clients
· Proveïdors
· GRI: 416 Seguretat i Salut del client.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Associacions
· Organismes d’acreditació i certificació i homologació
· Ens benèfiques d’atribucions dineràries
EmatsaComunitat local· GRI: 301 Materials.
· GRI: 302 Energia.
· GRI: 303 Aigua.
· GRI: 304 Biodiversitat.
· GRI: 305 Emissions.
· GRI: 306 Abocaments i residus.
· GRI: 307 Cumpliment regulatori ambiental.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Clients d’aigua potableEmatsa· Clients
· Ciutadania
· GRI: 414 Avaluació social dels proveïdors. Comunicacions de mercadotècnia. Salut i seguretat del clients.
Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Clients aigua potableEmatsa· Clients
· Ciutadania
· GRI: 416 Salut y seguridad de los clientes.
· GRI: 417 Etiquetat de productes i serveis.
Comunicacions de mercadotècnia.
· GRI: 418 Privacitat dels clients.
· GRI: 416 Compliment regulatori.
· GRI: 419 Compliment socioeconòmic.

Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Clients d'aigua potableEmatsa· Clients
· Ciutadania
· GRI: 414 Avaluació social dels proveïdors. Comunicacions de mercadotècnia. Salut i seguretat del clients.

Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Empleats
· Proveïdors
· Organismes d'acreditació, certificació i homologació
· Gremi instal·ladors
Ematsa· Treballadors
· Administracions
· Proveïdors
· GRI: 401 Llocs de treball.
· GRI: 403 Salut i seguretat al treball.


Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Socis
· Proveïdors
· Organismes d’acreditació i certificació i homologació
Ematsa· Ematsa
· Socis
· GRI: 201 Acompliment econòmic.


Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Comunitat de serveis
· Administracions reguladores
· Clients no d’aigua potable
· Ematsa
· Socis

· Ematsa
· Socis
· GRI: 203 Conseqüències económiques indirectes.


Grups d’interès amb principal vinculacióCobertura internaCobertura externaCorrespondència amb continguts específics dels Estàndards 2016
· Socis
· Comunitat de serveis
· Adminsitracions reguladores
· Organismes d’acreditació i certificació i homologació
· Ematsa
· Socis
· Socis
· Comunitat de serveis
· Comunitat local
· Administracions reguladores i UCE
Proveïdors
· GRI: 201 Acompliment econòmic.
· GRI: 202 Presència al mercat.
· GRI: 203 Impactes económics indirectes.
· GRI: 204 Pràctiques en la contractació pública.



· Socis
· Proveïdors
· Organismes d’acreditació i certificació i homologació
Ematsa· Socis
· Proveïdors
· GRI: 204 Pràctiques en la contractació pública.

Tenint en compte que les materialitats no han variat substancialment de les materialitats de l’any 2018, el procés de consulta a les parts interessades es va aplaçar per a la memòria de sostenibilitat de 2020.

En aquest context, el Comitè de Gestió de l’Ètica i la Responsabilitat Social Corporativa ha establert quin hauria de ser el contingut del present informe. Per a la priorització de les materialitats s’ha utilitzat una matriu que confronta la rellevància de cada materialitat per a Ematsa i per als grups d’interès.

El contingut d’aquest informe utilitza també el model d’indicadors que proporciona Global Reporting Initiative i que pretén avaluar la repercussió de l’activitat, productes i serveis d’Ematsa, i relacions amb la comunitat local de la qual forma part.

Tot i tractar-se de la publicació del sisè Informe de Responsabilitat Social Corporativa d’Ematsa, existeix una manifesta voluntat que neix des de l’Alta Direcció, de seguir durant tot l’any, l’evolució de la seva relació amb els agents d’interès identificats, així com de seguir treballant en accions de millora de les materialitats amb les que s’està vinculat.