7.2
Selecció de proveïdors
Ematsa, en la seva condició d’empresa mixta participada majoritàriament per una administració pública (Ajuntament de Tarragona), esdevé un ens subjecte a la normativa de contractació del sector públic, i, en conseqüència, amb obligació de garantir per a la contractació de subministraments, serveis i obres, els principis de publicitat, pública concurrència, transparència, confidencialitat, igualtat i no-discriminació i oferir com a resultat l’adjudicació d’un contracte a l’oferta amb millor relació qualitat-preu. En tots els expedients de pública concurrència Ematsa vetlla perquè els contractistes compleixin les seves obligacions mediambientals, socials o laborals i, amb aquest objectiu, estableix condicions especials d’execució a les clàusules contractuals.
QUALIFICACIÓ DE PROVEÏDORS
Un cop seleccionats, els proveïdors són informats sobre els sistemes de gestió implantats a Ematsa i se’ls indica que el seu producte o servei serà avaluat i qualificat tenint en compte criteris de qualitat, impacte al medi ambient, innocuïtat alimentària, eficiència energètica i responsabilitat social corporativa. El proveïdors es requalifiquen periòdicament.
INFORMACIÓ SOBRE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS. COORDINACIÓ EMPRESARIAL
Tal com estableix l’article 24 de la Llei de prevenció de riscos laborals, i que desenvolupa el Reial Decret 171/2004, de 30 de gener, Ematsa remet als proveïdors informació i instruccions vinculades als riscos i les mesures de prevenció, protecció i d’emergència de les instal•lacions on es desenvolupen els serveis contractats i se’ls sol•licita la documentació necessària per donar compliment a la coordinació d’activitats empresarials previ a l’inici dels treballs. D’aquesta manera Ematsa s’assegura que són coneixedors de les normes de seguretat d’aplicació i estableix els criteris de vigilància i coordinació necessaris per garantir el manteniment dels nivells de seguretat necessaris.