Kommigraphics always works
closely with you at every step of a
well structured procedure of brand
design, so that your views are.

Responsabilitat Social Corporativa 2018

10.3 Índex d’indicadors GRI

GRI 200 Estàndards econòmics

GRI
Notes
201_1Valor econòmic generat i distribuït:
a. El valor econòmic generat i distribuït (VEGD) de forma acumulada, inclosos els components bàsics per a les operacions globals de l’organització que figuren a continuació.
Si les dades es presenten sobre la base d’efectiu (caixa), s’ha d’informar de la justificació d’aquesta decisió, a més dels següents components bàsics:
i. Valor econòmic directe generat: ingressos;
ii. Valor econòmic distribuït: costos operacionals, salaris i beneficis dels empleats, pagaments a proveïdors de capital, pagaments al govern (per país) i inversions en la comunitat;
iii. Valor econòmic retingut: “el valor econòmic directe generat” menys “el valor econòmic distribuït”.
b. Quan sigui significatiu, s’informa del VEGD per separat a nivell nacional, regional o de mercat i dels criteris utilitzats per definir la significació.
3.6 Magnitutds econòmiques
201_4Assistència financera rebuda del govern.
a. El valor monetari total de l’assistència financera que rep L’organització de qualsevol govern durant el període objecte de l’informe, inclosos:
i. desgravacions fiscals i crèdits fiscals;
ii. subsidis;
iii. subvencions per a inversions, subvencions per a recerca i desenvolupament i altres tipus de subvencions rellevants;
iv. premis;
v. exempció del pagament de regalies;
vi. assistència financera de les agències de crèdit a l’exportació (ECA);
vii. incentius financers;
viii. altres beneficis financers proporcionats o que puguin ser proporcionats per algun govern per a alguna operació.
b. La informació inclosa a la 201-4-a per país.
c. Si algun govern està present en l’estructura accionarial i en quin grau ho està.
Assistència financera rebuda del govern.
a. el valor monetari total de l’assistència financera que rep l’organització de qualsevol govern durant el període objecte de l’informe, inclosos:
i. degravacions fiscals i crèdits fiscals; Bonificacions IE Energia: 23.858,78€, Deduccions IS 2017, per donatius a entitats Llei 49/2002 (L’impost de Societats de 2018 es liquidarà al juliol’19): 3.450,00 €
Deduccions IS 2017, per incentius a determinades activitats d’interès públic (JM Tarragona 2018):90.000,00 €
iii. subvencions per inversions, subvencions per investigació i desenvolupament i altres tipus de subvencions rellevants; OPLITE: 24.009,45€
El valor a la resta de conceptes de l’indicador és 0.
GRI
Notes
202_2Proporció d’alts executius contractats de la comunitat local.
a. El percentatge d’alts executius de les ubicacions amb operacions significatives contractades en la comunitat local.
b. La definició d’“alts executius”.
c. La definició geogràfica de l’organització per a “local”.
d. La definició utilitzada per a “les ubicacions amb operacions significatives”.
El total de directius d’Ematsa són del Camp de Tarragona.
GRI
Notes
203_1Inversions en infraestructures i serveis recolzats:
a. El grau de desenvolupament de les inversions significatives en infraestructures i serveis recolzats.
b. Els impactes actuals o previstos en les comunitats i les economies locals, inclosos
els impactes positius i negatius quan sigui procedent.
c. Si aquestes inversions i serveis són arranjaments comercials, en espècie o pro bono.
9. Innovació tecnològica, avantguarda i millora contínua.
203_2Impactes Econòmics indirectes significatius:
a. Exemples d’impactes econòmics indirectes significatius (positius i negatius) identificats per l’organització.
5.2 Fons Social
b. La importància dels impactes econòmics indirectes en el context de benchmarks externs.
i de les prioritats dels grups d’interès, com els estàndards, protocols i agendes polítiques nacionals i internacionals.
Annex 1
GRI
Notes
204_1Proporció de despesa en proveïdors locals:
a. El percentatge del pressupost d’adquisicions d’ubicacions amb operacions significatives
que s’empra en proveïdors de la localitat de l’operació (com el percentatge de productes i serveis que es compra a nivell local).
b. La definició geogràfica de l’organització per a “local”.
c. La definició utilitzada per a “ubicacions amb operacions significatives”.
7.1 Informe de principals proveïdors.
GRI
Notes
205_2Comunicació i formació sobre polítiques i procediments anticorrupció:
a. El nombre total i el percentatge de membres de l’òrgan de govern als que s’hagi comunicat les polítiques i procediments anticorrupció de l’organització, desglossats per regió.
b. El nombre total i el percentatge d’empleats als que s’hagi comunicat les polítiques i procediments anticorrupció de l’organització, desglossats per categoria laboral i regió.
c. El nombre total i el percentatge de socis de negoci als que s’hagi comunicat les polítiques i procediments anticorrupció de l’organització, desglossats per tipus de soci de negoci i regió. Descriure si les polítiques i procediments anticorrupció de l’organització s’han comunicat a alguna altra persona o organització.
d. El nombre total i el percentatge de membres de l’òrgan de govern que hagi rebut formació sobre anticorrupció, desglossats per regió.
e. El nombre total i el percentatge d’empleats que hagi rebut formació sobre anticorrupció, desglossats per categoria laboral i regió.
El Codi Ètic d’Ematsa recull les polítiques i procediments anticorrupció.
Nota a: El 100% de les persones que formen el consell d’administració coneixen el Codi Ètic d’Ematsa.
Nota b: El 100% de les persones treballadores d’Ematsa coneixen el Codi Ètic.
Nota c: El 100% dls socis de negoci se’ls hi ha comunicat el Codi Ètic d’Ematsa. A més, també se’ls hi comunica a les empreses proveïdores i subcontractistes amb les quals Ematsa estableix una relació comercial.
205_3Casos de corrupció confirmats i mesures preses:
a. El nombre total i la naturalesa dels casos de corrupció confirmats.
b. El nombre total de casos confirmats en els quals s’hagi acomiadat a algun empleat per corrupció o s’hagin pres mesures disciplinàries al respecte.
c. El nombre total de casos confirmats en els quals s’hagin rescindit o no hagin renovat contractes amb socis de negoci per infraccions relacionades amb la corrupció.
d. Els casos jurídics públics relacionats amb la corrupció interposats contra l’organització o els seus empleats durant el període objecte de l’informe i els resultats d’aquests casos.
Ematsa no identifica cap cas de corrupció i per tant no n’ha confirmat cap tampoc.