Kommigraphics always works
closely with you at every step of a
well structured procedure of brand
design, so that your views are.

Responsabilitat Social Corporativa 2018

10.3 Índex d’indicadors GRI

GRI 102 Continguts Generals

GRI
Notes
102_1Nom de l'organització.
2.1 En relació a aquest informe.
102_2Descripció de les activitats de l'organització.
Marques productes i serveis principals.
3.3 La nostra activitat.
3.4 Xifres i magnituds.
Ematsa no porta a terme la venda d'absolutament cap producte prohibit ni modificat.
102_3Ubicació de la seu de l'organització.
2.1 En relació a aquest document.
102_4Nombre de països on opera l'organització i nom dels països en els que porta a terme les operacions més significatives o rellevants per als temes tractats a l'informe.Ematsa porta a terme la seva activitat únicament a l'estat espanyol.
102_5Naturalesa de la propietat i forma jurídica.
3.1 Qui som.
102_6Mercats servits:
- Ubicacions geogràfiques on s'ofereixen els productes i serveis.
- Els sectors servits.
- Els tipus de clients i beneficiaris.
3.1 Qui som.
3.3 La nostra activitat.
102_7Grandària de l'organització:
- Nombre total de treballadors.
- Nombre total d'operacions.
- Ingressos/vendes nets/es.
- La capitalització total desglossada en termes de deutes i capital.
- Quantitat de productes o serveis proporcionats o prestats.
3.1 Qui som.
3.3 La nostra activitat.
3.4 Xifres i magnituds.
3.6 Magnituds econòmiques.
4 Compromís amb l'equip humà.
102_8Informació sobre empleats i treballadors:
a) Nombre total d'empleats per contracte laboral (permanent o temporal) i per sexe.
b) Nombre total d'empleats per contracte laboral (permanent o temporal) i per regió.
c) Nombre total d'empleats per tipus de contracte laboral (mitja jornada o jornada completa i per sexe).
d) Si una part significativa del treballador la porta a terme treballadors que no estan empleats, incloure una descripció de la naturalesa i magnitud del treball realitzat per aquests treballadors.
e) Variacions significatives en 102_8 a,b i c
f) Explicació de com s'han recopilat les dades incloent estimacions que s'han fet.
4 Compromís amb l'equip humà.
Ematsa no compta amb treballadors externs o que, per compte propi o mitjançant subcontractació, portin a terme una part subtancial de l'activitat de l'organització.
102_9Descripció de la cadena de subministrament de l'organització.
7.1 Informe dels principals proveïdors.
102_10Els canvis significatius de grandària, estructura, propietat o cadena de subministrament de l'organització, inclosos:
i. els canvis en les operacions o en la seva ubicació, inclosos obertures, tancaments i expansions d'instal·lacions;
ii. Els canvis en l'estructura del capital social i altres operacions de formació, manteniment i alteració del capital (per a organitzacions del sector privat)
iii. Els canvis en la ubicació dels proveïdors, l'estructura de la cadena de subministrament o les relacions amb els proveïdors, inclosos la selecció i l'acomiadament.
Ematsa no identifica cap canvi significatiu que pugui afectar al contingut d'aquest informe durant l'exercici 2018.
102_11Si l'organització aplica el principi o enfocament de precaució i com es fa.
8.1 Sistema de gestió ambiental.
102_12Llista d'estatuts, principis i altres documents de caràcter econòmic, ambiental i social desenvolupats externament i als que l'organització estigui subscrita o hi dona suport.
2. En relació a aquest document.
3.8 Sistema Integrat de Gestió SIG.
4.6 Seguretat i salut.
6.3 Taula pobresa energètica.
6.5 Formació dual i pràctiques.
6.12 Reinventa't.
8.1 Sistema de gestió ambiental.
102_13 Llista de les principals afiliacions a entitats del sector o altres associacions i les òrganitzacions de defensa d'interessos a nivell nacional o internacional.Ematsa pertany com a membre associat a:
- Associación Española de Abastecimientos de Aguas y Saneamiento (AEAS).
- Agrupació dels Serveis d'Aigua de Catalunya (ASAC).
- Agrupació per la promoció del port de Tarragona (APORT).
L'organització no forma part de cap Órgan de govern, Comitè ni aporta cap financiació fora de la quota d'afiliació.
GRI
Notes
102_14Declaració del més alt responsable de la presa de decisions de l'organització (com el director general, el president o càrrec equivalent) sobre la rellevància de la sostenibilitat per a l'organització i la seva estratègia per abordar la sostenibilitat.
1.1 Presentació President
1.2 Presetnació Director gerent
GRI
Notes
102_16Descripció dels valors, principis, estàndards i normes de conducta de l’organització.
3.2 Visió, missió i valors.
4.5 Codi Ètic
102_17Descripció dels mecanismes interns i externs per a:
i. sol·licitar assessorament sobre la conducta ètica i jurídica i sobre la integritat de l’organització;
ii. informar preocupacions relacionades amb conductes no ètiques o il·legals i amb la integritat de l’organització.
4.5 Codi Ètic
GRI
Notes
102_18a. L’estructura de governança de l’organització, inclosos els comitès del màxim òrgan de govern.
b. Els comitès responsables de la presa de decisions sobre temes econòmics, ambientals i socials.
3.5 Estructura de l’Organització
102_19a. Els processos de delegació d’autoritat per a temes econòmics, ambientals i socials del màxim òrgan de govern als alts executius i altres empleats.Mitjançant atorgament de poders del Consell d’Administració.
102_20a. Si l’organització ha designat un o varis càrrecs de nivell executiu amb responsabilitat en temes econòmics, ambientals i socials.
b. Si qui ocupa els càrrecs informen de forma directa al màxim òrgan de govern.
Sí.
a. Conseller Delegat, Director Gerent i Adjunt a Gerència.
b. Rendeixen comptes periòdicament (mensual) mitjançant les reunions del Consell d’Administració.
102_22a. Composició del màxim òrgan de govern i els seus comitès d’acord amb les següents variables:
i. nivell executiu o no executiu;
ii. independència;
iii. antiguitat en l’òrgan de govern;
iv. nombre de càrrecs significatius i
compromisos de cada persona i naturalesa dels compromisos;
v. sexe;
vi. afiliació a grups socials infrarepresentats;
vii. competències relacionades amb temes econòmics, ambientals i socials;
viii. representació dels grups d’interès.
3.5 Estructura de l’Organització
102_24a. Els processos de designació i selecció del màxim òrgan de govern i els seus comitès.
b. Els criteris empleats per a designar i seleccionar als membres del màxim òrgan de govern i incloure si i com:
i. participen els grups d’interès (inclosos els accionistes);
ii. es té en compte la diversitat;
iii. es té en compte la independència;
iv. es té en compte els coneixements i l’experiència en temes econòmics, ambientals i socials.
Nomenament per part dels socis d’acord a les previsions estatutàries. Article 12è dels Estatuts Socials. Escriptura de refós dels Estatuts - Notaría Francisco Armas Omedes. Núm. Protocol 1943 d’11/07/16.
102_25a. Els procediments que segueixen el màxim òrgan de govern per assegurar-se d’evitar i gestionar els conflictes d’interessos.
b. Si els conflictes d’interessos es revelen als grups d’interès, inclosos, com a mínim:
i. l’afiliació a diferents Juntes;
ii. la participació accionaria creuada amb proveïdors i altres grups d’interès;
iii. l’existència d’un accionista controlador;
iv. les publicacions de la part relacionada.
4.5 Codi Ètic
Mitjançant el Codi ètic i el Comitè d’Ètica i prevenció del Risc Penal. (CEPRAN). Vegeu punt 3.5.
102_31a. La freqüència amb la qual el màxim òrgan de govern porta a terme l’avaluació de temes econòmics, ambientals i socials i els seus impactes, riscos i oportunitats.Mensualment. Protocol Reunions/actes Consell d'Administració.
102_32a. El comitè o càrrec encarregats de l’avaluació i aprovació formal de l’informe de sostenibilitat de l’organització i de garantir que es tractin tots els temes materials.El Comitè de gestió de l'Ètica i la RSC i en darrera instància el Director gerent.
102_33a. El procés per comunicar preocupacions crítiques al màxim òrgan de govern.Reunions del Consell d'Administració.
GRI
Notes
102_40a. Llista dels grups d'interès amb els que està implicada l'organització.
3.7 Grups d'interès identificats
102_41a. Percentatge del total d'empleats coberts en els acords de negociació col·lectiva.
4.1 Compromís amb l'equip humà.
100%
102_42a. La base per a identificar i seleccionar als grups d'interès participants.
3.7 Grups d'interès identificats
Annex 1
Annex 2
102_43a. L’enfocament de l’organització respecte a la participació dels grups d’interès, inclosa la freqüència de la participació per tipus i per grup d’interès i la indicació de si alguna participació ha tingut lloc específicament com a part dels processos de preparació de l’informe.
3.7 Grups d’interès identificats.
5.4 Enquesta de satisfacció dels clients.
Annex 1
Annex 2
102_44a. Els temes i preocupacions que han estat assenyalats a través de la participació dels grups d’interès i incloure:
i. com ha respost l’organització a aquests temes i preocupacions, inclòs mitjançant l’elaboració d’informes;
ii. els grups d’interès que han assenyalat cada un dels temes i les preocupacions clau.
3.7 Grups d’interès identificats.
5.4 Enquesta de satisfacció dels clients.
Annex 1
Annex 2
GRI
Notes
102_45a. Llista de les entitats que formen part dels estats financers consolidats o documents equivalents de l’organització.
b. Si alguna de les entitats que formen part dels estats financers consolidats o documents equivalents de l’organització no apareix en l’informe.
Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona S.A. Ematsa i Unió Temporal d’Empreses. Ematsa-ACSA.
102_46a) Explicació del procés per definir els continguts de l’informe i les cobertures dels temes.
2. En relació a aquest document. (Abast)
Annex 2
b) Explicació de com s’ha aplicat l’organització dels Principis per definir els continguts de l’informe.
Annex 1
102_47a. Llista dels temes materials identificats en els processos de definició dels continguts de l’informe.
Annex 1
Annex 2
3.7 Grups d’interès indentificats
102_48a. L’efecte de qualsevol reexpressió d’informació d’informes anteriors i els motius per a tal reexpressió.Pel que fa al contingut de l’informe 2016, s’ha fet una nova avaluació de la llista de grups d’interès (vegeu punt 3.7) i de nou una priorització de cadascun. D’altra banda també s’han revisat les materialitats sense afegir-ne ni treure’n cap (vegeu Annex 2). Si voleu comparar amb les dels anys passat teniu també disponible les memòries corresponents als exercicis 2015, 2016 i 2017 a ematsa.cat
102_49a. Canvis significatius respecte als períodes objecte de l’informe anteriors en la llista de temes materials i Cobertures dels temes.Evolució des del model GRI G4 al Model estàndards 2016.
102_50a. Període objecte de l’informe per a la informació proporcionada.
2.1 En relació a aquest document.
102_51a. La data de l'informe més recent.2017
102_52a. El cicle d'elaboració d'informes.Anual
102_53a. El punt de contacte per a preguntes sobre l'informe o els seus continguts.
2.1 En relació a aquest document.
102_54a. Declaració de l’organització de què ha elaborat l’informe de conformitat amb els estàndards GRI, utilitzant alguna de les següents fórmules:
i. “Aquest informe s’ha elaborat de conformitat amb els estàndards GRI: opció Essencial”;
ii. “Aquest informe s’ha elaborat de conformitat amb els estàndards GRI: opció Exhaustiva”.
a 2.1 En relació a aquest document.
102_55a. L’índex de continguts GRI, que especifica tots els estàndards GRI utilitzats i nomena i enumera tots els continguts inclosos a l’informe.
b. Per a cada contingut, l’índex de continguts ha d’incloure:
i. el número del contingut (continguts coberts pels estàndards GRI);
ii. els números de pàgina o URL en els que es troba el contingut, sigui a l’informe o en altres materials publicats;
iii. si es procedent, els motius per a l’omissió, en el cas que no sigui possible aportar el contingut necessari.
a Annex 3
102_56a. Descripció de la política i les pràctiques actuals de l’organització sobre com sol·licitar la verificació externa de l’informe.
b. Si l’informe s’ha verificat externament:
i. referència a l’informe de verificació externa, les declaracions o les opinions. si no s’inclou a l’informe de verificació que acompanya a l’informe de sostenibilitat, una descripció del que s’ha verificat i què no i sobre la base de què. També s’ha d’indicar els estàndards de verificació utilitzats, el nivell de verificació obtingut i qualsevol limitació dels processos de verificació;
ii. la relació entre l’organització i el proveïdor de la verificació;
iii. si i com estan implicats el màxim registre de govern o els alts executius en la sol·licitud de verificació externa de l’informe de sostenibilitat de l’organització.
a 2.1 En relació a aquest document.