Kommigraphics always works
closely with you at every step of a
well structured procedure of brand
design, so that your views are.

Responsabilitat Social Corporativa 2018

10.3 Índex d’indicadors GRI

GRI 400 Estàndards socials

GRI
Notes
401_1Noves contractacions d’empleats i rotació de personal:
a. El nombre total i la taxa de noves contractacions d’empleats durant el període objecte de l’informe, per grup d’edat, sexe i regió.
b. El nombre total i la taxa de rotació de personal durant el període objecte de l’informe, per grup d’edat, sexe i regió.
4. L’equip humà en xifres
GRI
Notes
402_1Terminis d’avís mínims sobre canvis operacionals:
a. El nombre mínim de setmanes d’avís que se sol donar als empleats i els seus representants abans de l’aplicació de canvis operacionals significatius que podrien afectar de forma considerable.
b. Per a les organitzacions amb acords de negociació col·lectiva, si el termini d’avís i les disposicions per a la consulta i negociació s’especifiquen en els acords col·lectius.
El període mínim de preavís relatiu a canvis organitzatius dels treballadors és l’establert al Conveni Estatal del sector Aigua (vegeu BOE 21/10/2013 i a l’Estatut dels Treballadors).
GRI
Notes
403_1Representació dels treballadors en comitès formals treballador-empresa de salut i seguretat:
a. El nivell al qual els comitès formals treballador-empresa de salut i seguretat funcionen dins de l’organització.
b. El percentatge de treballadors el treball o lloc de treball sigui objecte de control per part de l’organització i que estiguin representats per comitès formals treballador-empresa de salut i seguretat.
4.1 L’equip humà en xifres
GRI
Notes
404_1Mitjana d’hores de formació a l’any per empleat:
a. La mitjana d’hores de formació que els Empleats de l’organització hagin tingut durant el període objecte de l’informe, per:
i. sexe;
ii. categoria laboral.
4.2 Talent i formació
GRI
Notes
405_1Ràtio del salari base i de la remuneració de dones enfront d’homes:
a. La ràtio del salari base i de la remuneració de dones enfront d’homes per a cada categoria laboral, per ubicació amb operacions significatives.
b. La definició utilitzada per a “ubicació amb operacions significatives”.
4.1 Equip humà en xifres.
No hi ha absolutament cap diferència a la taula de retribucions aprovada pel conveni dels treballadors.
GRI
Notes
406_1Casos de discriminació i accions correctives empreses:
a. El nombre total de casos de discriminació durant el període objecte de l’informe.
b. L’estatus dels casos i les accions empreses pel que fa al següent:
i. cas avaluat per l’organització;
ii. aplicació de plans de reparació en curs;
iii. plans de reparació els resultats hagin estat implementats a través de processos
de revisió i gestió interns rutinaris;
iv. cas que ja no està subjecte a accions.
4.4 Igualtat i conciliació.
4.7 Protocol Assetjament
6.12 Respecta'm
No hi ha casos d'assetjament detectats per l'empresa
GRI
Notes
413_2Operacions amb impactes negatius significatius - reals o potencials - a les comunitats locals:
a. Les operacions amb impactes negatius significatius - reals o potencials - a les comunitats locals, i incloure:
i. la ubicació de les operacions;
ii. les operacions amb impactes negatius significatius reals o potencials.
Ematsa no identifica cap acció amb impacte negatiu actual o potencial en la comunitat local.
GRI
Notes
414_1Nous proveïdors que han passat filtres de selecció d’acord amb els criteris socials:
a. El percentatge de nous proveïdors avaluats i seleccionats d’acord amb els criteris socials.
a 7.2 Sel•lecció i avaluació de proveïdors
GRI
Notes
415_1Contribució a partits i / o representants polítics:
a. El valor monetari total de les contribucions a partits i / o representants polítics -financeres o en espècie- que l’organització hagi realitzat directament o indirectament per país i destinatari / beneficiari.
b. Si escau, com es va estimar el valor monetari de les contribucions en espècie.
Tal com cita textualment el Codi Ètic d’Ematsa: “Ematsa no finança cap tipus d’activitat política”. Aquesta informació es pot trobar al Codi Ètic d’Ematsa a “06 Els nostres principis aplicats a l’entorn” pàgina 14.
GRI
Notes
416_1Avaluació dels impactes en la salut i seguretat de les categories de productes o serveis.
a. El percentatge de categories de productes i serveis significatives per a les que s’avaluïn els impactes en la salut i seguretat a fi de fer millores.
3.8 Sistema de Gestió integrat
Ematsa no identifica cap acció amb impacte negatiu actual o potencial en la salut o seguretat de les persones.
416_2Casos d’incompliment relatius als impactes en la salut i seguretat de les categories de productes i serveis:
a. El nombre total de casos d’incompliment de les normatives o codis voluntaris relatius als impactes en la salut i seguretat dels productes i serveis en el període objecte de l’informe, per:
i. casos d’incompliment de les normatives que donen lloc a multes o sancions;
ii. casos d’incompliment de les normatives que donen lloc a advertències;
iii. casos d’incompliment de codis voluntaris.
b. Si l’organització no ha identificat incompliments de les normatives o codis voluntaris, n’hi ha prou amb assenyalar aquest fet en una declaració breu.
Ematsa no identifica cap acció amb impacte negatiu actual o potencial en la comunitat local.
GRI
Notes
417_3Casos d’incompliment relacionats amb comunicacions de màrqueting:
a. El nombre total de casos d’incompliment de les normatives o codis voluntaris relacionats amb les comunicacions de màrqueting, com a publicitat, promoció i patrocini, per:
i. casos d’incompliment de les normatives que donen lloc a multes o sancions;
i. casos d’incompliment de les normatives que donen lloc a advertències;
iii. casos d’incompliment de codis voluntaris.
b. Si l’organització no ha identificat incompliments de les normatives o codis voluntaris, n’hi ha prou amb assenyalar aquest fet en una declaració breu.
Ematsa no té constància de cap incompliment de regulacions relatives a comunicacions de màrqueting, inclosa publicitat, promocions i patrocinis.
GRI
Notes
418_1Reclamacions fonamentades relatives a violacions de la privacitat del client i pèrdua de dades del client:
a. El nombre total de reclamacions fonamentades relatives a violacions de la privacitat del client, classificades per:
i. reclamacions rebudes per terceres parts i corroborades per l’organització;
ii. reclamacions d’autoritats reguladores.
b. El nombre total de casos identificats de filtracions, robatoris o pèrdues de dades de clients.
c. Si l’organització no ha identificat cap reclamació fonamentada, només cal assenyalar aquest fet en una declaració breu.
Ematsa no té constància de cap queixa rebuda relativa a la privacitat i la fuita de dades personals de clients durant el 2018 i per tant, tampoc cap ha estat resolta.
GRI
Notes
419_1Incompliment de les lleis i normatives en els àmbits social i econòmic:
a. Les multes i les sancions no monetàries significatives per l’incompliment de lleis o normatives en matèria social o econòmica pel que fa al següent:
i. el valor monetari total de les multes significatives;
ii. el nombre total de sancions no monetàries;
iii. els casos sotmesos a mecanismes de resolució de litigis.
b. Si l’organització no ha identificat incompliments de lleis o normatives, només cal assenyalar aquest fet en una declaració breu.
c. El context en el qual es va incòrrer en multes i sancions no monetàries significatives.
No ha estat imposada cap multa ni sanció no monetària a Ematsa per incompliment de lleis o regulacions durant el 2018.

No ha estat imposada cap multa ni sanció relacionada amb l’incompliment de la normativa relativa al subministrament i ús de productes i serveis durant el 2018.