4 de març de 2025
EMATSA MILLORA LA RESILIÈNCIA DEL SISTEMA D’AIGUA AMB LA REHABILITACIÓ DEL POU RENAU
L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, ha finalitzat les obres de rehabilitació i equipament del pou Renau II, una captació històrica construïda als anys 80. Aquest projecte, que ha suposat una inversió total de 171.340,50 €, permet dotar el sistema d’abastament d’una major resiliència, augmentant la capacitat dels recursos propis de la companyia.
La rehabilitació ha consistit en reenfundar el pou per dins per assegurar la seva funcionalitat i equipar-lo per a l’extracció d’aigua. D’aquesta manera, el sistema Renau disposa de dues captacions en funcionament que, en conjunt, permeten assolir un cabal de 500 m³/h. Aquest recurs capta l’aigua de l’aqüífer calcàries mesozoiques del Montmell, es tracta d’un pou molt cabalós essencial pel servei municipal en cas de fallada del subministrament del Consorci d’Aigües de Tarragona.
El president d’Ematsa i alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, assenyala la importància d’aquesta rehabilitació per millorar la resiliència del sistema d’abastament i garantir el subministrament i també destaca “l’aposta de la companyia per la recuperació i optimització d’infraestructures existents”.

Imatge de les tasques de rehabilitació del Pou Renau
Notícies recents

03 d’octubre 2025
EMATSA INVERTEIX 950.000 € EN LA CONNEXIÓ D'ABASTAMENT ENTRE ELS SECTORS PP9 I PP10 A CAMPCLAR
L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, inicia aquesta ...

10 de setembre 2025
LES OBRES DE RENOVACIÓ DE LA XARXA D'ABASTAMENT AL CARRER TORTOSA DE TORREFORTA ENTREN A LA RECTA FINAL
Les obres de renovació de la xarxa d'abastament d'aigua ...

12 d’agost 2025
TARRAQUANINS PORTEN POESIA, LLEGENDES I CLOWN PER SANT MAGÍ
Tres espectacles d’Ematsa al voltant de l’aigua es podran ...