13 de novembre de 2015
EMATSA INCREMENTARÀ ELS EQUIPS D’INSPECCIÓ DE LA XARXA DE CLAVEGUERAM I APLICARÀ INSECTICIDES MENYS IRRITANTS I MÉS DURADERS
L’aplicació de mesures preventives, la clau de la reducció a la meitat de les queixes per la presència d’insectes
Les queixes per la presència de paneroles i rates a la via pública ha disminuït en els darrers tres anys. En concret, s’ha reduït un 55% les accions correctives i un 50% les queixes veïnals en els darrers 3 anys, quan l’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona (Ematsa) va assumir el control de plagues. Així mateix, s’han incrementat el nombre d’actuacions previstes respecte al període anterior. És a dir, al 2013 es van fer 10.409 actuacions, mentre 2014 es van fer 17.215 i, enguany, el nombre d’actuacions fins a octubre portem 16.337.
Nous mitjans tecnològics i biocides menys irritants
A partir d’ara, Ematsa donarà un pas més per aconseguir ser més eficaços en el control de les plagues. A finals d’aquest any s’augmentaran els equips de inspecció de la xarxa de clavegueram ja que es disposarà d’una càmera de televisió específica pels treballs de tractament de plagues. Aquesta càmera es farà servir per inspeccionar i detectar la presència de paneroles als trams de la xarxa de clavegueram i, sobretot, per supervisar els futurs tractaments a dins d’aquests trams que actualment es troben en fase de proves. La càmera que es fa servir actualment es compartida amb la resta de tasques vinculades al manteniment de la xarxa de clavegueram. En canvi ara, se’n tindrà una de pròpia pel control de plagues.
Per altra banda, la intenció és aplicar nous biocides menys irritants i més perdurables en el temps. Aquests nous sistemes de dosificació tenen el biocida encapsulat, per la qual cosa tarda molt més en degradar-se, “això ens permetrà ser més eficaços”, explica la consellera de Neteja i Serveis Públics, Ivana Martínez.
Canvi d’estratègia: arribar a tots els trams del clavegueram
Des de que al 2013 Ematsa va assumir el control de plagues s’han reduït tant les queixes com les actuacions correctives. Això s’explica perquè s’ha passat de les actuacions puntuals per atendre les queixes a un reforç de l’activitat preventiva durant tot l’any per evitar la proliferació de paneroles i rates. “Les xifres demostren que aquest canvi de sistema de treball ha funcionat però no n’hi ha prou. Volem més”, explica la consellera de Neteja i Salut Pública, Ivana Martínez. “Actuant als pous de registre hem arribat al màxim que podíem per minimitzar la presència de paneroles. Ara plantegem un canvi d’estratègia amb l’objectiu d’arribar a tot els trams del clavegueram per reduir encara més la presència de rates i paneroles”, afegeix el gerent d’Ematsa, Daniel Milan.
Notícies recents
04 de juny 2026
EMATSA PUBLICA LA MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT DE L’ANY 2025: SEGURETAT HÍDRICA I PROTECCIÓ SOCIAL
L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, publica una ...
25 de maig 2026
LA CONSTRUCCIÓ D’UNA NOVA ESTACIÓ DE BOMBAMENT D’AIGUA A BONAVISTA JA ESTÀ EN MARXA
Amb una inversió de 460.000 €, la nova estació ...
14 de maig 2026
L'ESCOLAQUA CELEBRA EL FÒRUM ANUAL AMB 116 ALUMNES DE QUATRE MUNICIPIS
L'escola Pax acull una jornada de trobada, intercanvi i ...