6 de novembre de 2025
L’ESTACIÓ DEPURADORA D’AIGÜES RESIDUALS DE TARRAGONA ESTRENA UNA NOVA ÀREA DE RECEPCIÓ DE CISTERNES
L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, ha posat en funcionament una nova àrea de recepció de cisternes a l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) ubica al recinte del Port que representa una millora significativa en les operacions de neteja i tractament de residus.
Aquesta nova instal·lació incorpora tecnologia que permet la separació automàtica dels residus d’arenes i cribratge continguts a les cisternes, optimitzant així tot el procés de tractament. A més, disposa d’una infraestructura innovadora que facilita i agilitza les operacions de descàrrega, garantint que l’espai es mantingui net i ordenat en tot moment.
La incorporació de les aigües procedents de fosses sèptiques o de neteja de clavegueram directament a la depuradora, amb capacitat adequada i en condicions que permeten un control correcte del vessament, resol problemes operatius i millora l’eficiència del sistema de sanejament.
Aquesta actuació ha tingut un cost de 975.000 euros i s’ha executat amb els fons atorgats per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), destinats a optimitzar el sistema de sanejament i depuració del municipi.

Nova àrea de recepció de cisternes ubicada a l’EDAR de Tarragona
Notícies recents
26 de febrer 2026
EMATSA OBTÉ UN 81,6% DE SATISFACCIÓ CIUTADANA EN LA GESTIÓ DEL CICLE DE L’AIGUA
La gestió del cicle integral de l’aigua a Tarragona, ...
23 de febrer 2026
TARRAGONA DUPLICA LA CAPACITAT DE RETENCIÓ DE RESIDUS PER REDUIR L'IMPACTE DE LES PLUGES TORRENCIALS
Ematsa instal·la sistemes de retenció en quatre nous sobreeixidors ...
28 de gener 2026
EMATSA DESTINA 6,2 MILIONS D'EUROS EL 2025 PER REFORÇAR LA RESILIÈNCIA HÍDRICA DEL CICLE URBÀ DE L'AIGUA A TARRAGONA
Renovació d'infraestructures, innovació en el tractament de l'aigua i ...