24 d'octubre de 2025
L’ESCOLAQUA INICIA EL CURS 2025-26 AMB UNA MAQUETA DEL PROCÉS DE DEPURACIÓ
El projecte educatiu d’Ematsa estrena una eina divulgativa sobre la transformació cap a ecofactoria
El projecte educatiu EscolAQUA que impulsa l’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, ha celebrat avui la trobada d’inici del curs 2025-26 amb una novetat destacada: l’estrena d’una maqueta del procés de depuració que incorpora els elements necessaris per divulgar el pas cap a ecofactoria. Aquesta nova eina educativa permetrà a l’alumnat comprendre millor el procés de tractament de l’aigua i la transformació sostenible de les instal·lacions.
Enguany, el projecte arrenca amb 8 centres educatius participants i es manté obert a la incorporació de nous centres al llarg de tot el curs escolar, oferint així flexibilitat i oportunitats d’adhesió a més escoles interessades.
La sessió inaugural s’ha dut a terme aquest matí a la seu d’Ematsa amb els responsables dels centres educatius participants i ha comptat amb la presència de la consellera d’Educació de l’Ajuntament de Tarragona, Isabel Mascaró. La trobada ha servit per presentar les activitats que es duran a terme durant el curs 2025-26 en el marc del projecte educatiu de la companyia d’aigües, que té com a objectiu sensibilitzar i conscienciar la comunitat educativa de l’impacte ambiental de l’aigua embotellada i promoure el consum habitual de l’aigua de l’aixeta.
Durant el curs, l’alumnat farà diverses propostes que tenen com a eix promoure el coneixement del cicle integral de l’aigua. Així, es duran a terme tallers, visites a les instal·lacions d’Ematsa, fòrums de trobada i espectacles teatrals. A més, els centres educatius continuaran disposant de les capses d’aprenentatge, l’eina educativa personalitzada que ofereix experiències al voltant del cicle de l’aigua que combinen propostes educatives amb el joc, el treball en equip i l’experimentació.
El projecte EscolAQUA continua consolidant-se com una iniciativa impulsora del canvi per promoure un consum responsable de l’aigua de l’aixeta i sensibilitzar les noves generacions sobre la importància de preservar aquest recurs essencial.

Imatge de la nova maqueta on apareixen, la consellera Isabel Mascaró; el director-gerent d’Ematsa, Dani Milan, i el responsable de Desenvolupament Sostenible d’Ematsa, Jordi Vallvé.
Notícies recents
07 de novembre 2025
EMATSA INICIA LES PROSPECCIONS ARQUEOLÒGIQUES PER AL NOU SOBREEIXIDOR DE LA PLAÇA DELS CARROS
Aquesta setmana, l'Empresa Municipal Mixta d'Aigües de Tarragona, Ematsa, ...
06 de novembre 2025
L'ESTACIÓ DEPURADORA D'AIGÜES RESIDUALS DE TARRAGONA ESTRENA UNA NOVA ÀREA DE RECEPCIÓ DE CISTERNES
L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, ha posat ...
24 d’octubre 2025
L'ESCOLAQUA INICIA EL CURS 2025-26 AMB UNA MAQUETA DEL PROCÉS DE DEPURACIÓ
El projecte educatiu d'Ematsa estrena una eina divulgativa sobre ...