22 Oct2015

EMATSA DIFON A LA XI JORNADA TÈCNICA DE L’ASAC LA SEVA EXPERIÈNCIA EN LA GESTIÓ DE LA QUALITAT D’AIGÜES DE BANY I EL TELECONTROL

El cap d’operacions i innovació d’Ematsa, José Molina, dóna les claus per optimitzar els recursos i ser excel•lents en la gestió del servei de distribució d’aigua

La 11 Jornada tècnica per a les empreses i serveis d’aigua de Catalunya que es va celebrar a Terrassa dimarts 20 d’octubre va tenir com a ponent al cap d’operacions i responsable de la Unitat d’Innovació de l’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona (Ematsa), José Molina. Les solucions instrumentals per al control de descàrregues de sistemes de sanejament al Medi va centrar la seva ponència. Molina va explicar davant el públic participant a aquesta jornada de l’ASAC que “la instrumentació de les xarxes de sanejament obre un ventall de possibilitats per millorar la gestió d’aquest servei. Des de la recollida de les aigües residuals i pluvials als col•lectors localitzats als carrers dels nuclis de població, fins l’abocament d’aquestes aigües al medi natural, amb o sense tractament previ, és important disposar d’informació que ens ajudi a optimitzar els mitjans disponibles i dimensionar correctament les actuacions de millora necessàries per aconseguir l’excel•lència a la gestió del nostre servei”.

José Molina, cap d'operacions i innovació d'EMATSA, a la XI Jornada Tècnica de l'ASAC

En aquest sentit, el responsable d’operacions i innovació de l’empresa d’aigües de Tarragona va explicar que Ematsa ha posat en marxa diferents projectes, vinculats a la instrumentació de la xarxa de clavegueram, com la Gestió de la Qualitat d’Aigües de Bany i el Telecontrol, amb diversos objectius, com l’adaptació a les noves normatives legals i la interconnexió dels eixos principals del clavegueram de diferents conques. D’aquesta manera s’aconsegueix optimitzar la seva capacitat i es redueix el nombre d’abocaments al medi a través dels sobreeixidors com el número de punts conflictius. Per altre banda, aquesta informació també ha de servir per millorar el servei de distribució d’aigua ofert al ciutadà, activant la resposta immediata de les brigades de neteja, policia o senyalització.

La jornada de l’ASAC també va comptar amb ponents com el president de la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC), Salvador Domínguez; o la directora d’Estratègia de Clients d’Aigües de Barcelona, Núria Latorre.