03 Nov2021

EMATSA ELABORA EL PLA ESTRATÈGIC VIA2030 PER LA PRÒXIMA DÈCADA

La companyia d’aigües fixa el camí per a seguir prestant un servei eficient preservant l’entorn i garantint-ne l’accés universal 

L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona ha elaborat un pla estratègic per als deu anys vinents de la companyia. El Pla, anomenat VIA2030, estableix les línies d’acció per seguir prestant un servei essencial, eficaç i eficient preservant l’entorn. “La gestió de l’aigua és un servei essencial que cal prestar amb excel·lència, això vol dir garantir-ne l’accés universal amb qualitat sanitària. L’emergència climàtica ens posa davant un gran repte per garantir aquest servei, per això amb el VIA2030, un full de ruta a deu anys vista, ens proposem treballar en el millor dels escenaris i ens preparem per al pitjor”, explica el president d’Ematsa, Jordi Fortuny.

El VIA2030 s’assenta sobre quatre pilars estratègics a partir dels quals s’estableixen 14 iniciatives a assolir en la pròxima dècada a través de més de 100 projectes. Aquests pilars són:

  • Resiliència: garantir el servei 24 hores set dies a la setmana
  • Circularitat i medi: avançar cap a una economia circular i sostenible on l’activitat esdevingui ambientalment neutre
  • Persones: contribuir a la comunitat i al territori amb un servei adaptat a les necessitats de la ciutadania
  • Innovació i coneixement: potenciar l’eficiència i la millora contínua establint sinergies amb el territori.

En aquest sentit, el president de la companyia assenyala que “els pilars s’emmirallen en el fet casteller, tret identitari tarragoní, fixant-ne quatre el mateix número que les colles de la ciutat. A més també pren els seus valors com la cooperació, el treball en equip per un objectiu comú i ens identifica amb el territori on prestem i volem seguir prestant un servei eficaç i eficient”.

Aigua és benestar

El full de ruta estableix un propòsit que vertebra tot el document: Aigua és benestar. Un concepte que engloba la cura de l’entorn, l’eficiència en la prestació del servei i l’accés universal al recurs, de la combinació d’aquests factors en resulta el benestar de la comunitat. Així ho explica Fortuny, “la nostra prioritat i raó de ser són les persones, la ciutadania a la qual abastim, per això, treballem conjuntament amb els equips de serveis socials per assegurar l’accés universal. Ja disposem de mecanismes com el Fons Social i les bonificacions per a les persones en situació de vulnerabilitat, però continuarem explorant noves vies de col·laboració per enfortir aquest dret a un servei essencial”.

Una visió àmplia davant l’emergència climàtica

Per elaborar el Pla, la companyia ha fet una doble tasca d’anàlisi. Per una banda, s’han avaluat les potencialitats, oportunitats, així com l’expertesa i el coneixement que aglutina l’empresa després de més de trenta anys gestionant el cicle integral de l’aigua. A més, s’han recollit les propostes i expectatives de tot l’equip humà amb un procés intern de participació. Per altra banda, s’ha elaborat una àmplia anàlisi extern des de l’àmbit global fins al local, prenent com a referència els Objectius de Desenvolupament Sostenible que estableix l’ONU per protegir el planeta i millorar la vida de les persones amb l’horitzó 2030. El VIA2030, també s’alinea amb el Green Deal que impulsa la UE i del qual se’n deriven noves directives orientades a fer front a l’emergència climàtica i que en els anys vinents es transposaran a l’àmbit estatal, autonòmic i local.

———————————————————————————————————–

VIA2030. Compromesos amb el futur: